poniedziałek, 17 kwietnia 2017

początek mojego biznesu



Witam was serdecznie.
Dziś o tym jak to zaczynam działać we własnym biznesie.
Każdy pracując na własny rachunek  wie że dzięki temu zarabia bardzo dobrze. A jeśli ten biznes jest w jakimś stopniu pasją to zysk jest podwójny. Roimy to co kochamy i zarabiamy  na tym.


Każdy kto zaczyna działać z własnym biznesem ma wiele obaw. Czy to wypali, czy nie straci pieniędzy, czy konkurencja go nie zje itd.. Powiem szczerze że każdy ma takie wątpliwości.  Ja także.
Tak więc  ja postanowiłem zrobić to tak aby nie ryzykować wielkich pieniędzy. Kiedyś słyszałem pewną podpowiedź K.Cebulskiego zwanego kiedyś najmłodszym milionerem w Polsce. Powiedział On iż jeżeli nie mamy pewności co do naszego pomysłu minimalizujmy ryzyko do minimum. Podał także przykład jednego ze swoich widzów,  swojego bloga. Pewien Pan chciał założyć sklep ze sprzętem narciarskim, miał możliwość zakupu  w hurtowej ilości. Miał na ten cel 30 tyś zł. Oczywiście obawiał się że jeśli wyda wszystko a nie będzie zdołał sprzedać sprzętu straci na tym. Tak więc Cebulski powiedział aby kupił dwie pary lub trzy nart i wystawił je na sprzedaż.  Jeśli ludzie zaczęli by od niego skupywać będzie to oznaka że interes jest warty zainwestowania. Ale jeśli będzie miał problem ze sprzedażą straci najwyżej kilka bądź kilkaset złoty.  Dlatego i ja postanowiłem pójść tym tropem. 
Oczywiście nie zakupiłem żadnych nart bo w ogóle się na tym nie znam ale założyłem własną stronę internetową.  Działam w branży usługowej tak więc nie muszę kupować żadnego towaru na sprzedaż. Ja nawet nie zakupiłem   sprzętu  aby prowadzić usługi! Cały sprzęt kosztuje około 2 tyś zł. Może to nie jest dla niektórych wielka kwota ale kupić sprzęt za 2 tyś  po to aby leżał sobie i nie pracował to wywalenie  trochę w błoto. Tak więc zaczynam promować stronę i pozyskiwać klientów. Na ten cel  może wydam jakieś 300-400zł tak więc sprawdzenie mojego pomysłu będzie mnie kosztowało maksymalnie 540zł. Koszt strony wraz z domeną i hostingiem kosztował mnie 140zł w promocyjnej cenie. Tak więc wydałem jedną czwartą aby sprawdzić czy wszystko będzie działało.
Teraz sporo zależy ode mnie. Zaczynam własnymi rękoma pozycjonować stronę w wyszukiwarce i pozyskiwać klientów z forum. Tak więc trzymajcie kciuki. Właśnie dzisiaj zaczynam pierwsze kroki.
Tak więc moje cele się zmieniają i mam nadzieje że także dam radę je zrealizować.
Dziękuje i pozdrawiam 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz